Z każdym dniem zwiększa się liczba przedsiębiorstw, które decydują się na wdrożenie terminali płatniczych. Taka tendencja nie powinna raczej nikogo dziwić. Po pierwsze, coraz szersze grono konsumentów woli sfinalizować transakcję w formie elektronicznej, np. za pomocą karty lub telefonu. Przedsiębiorcy zaś chcą spełniać oczekiwania swoich klientów. Po drugie, od dłuższego czasu funkcjonuje już program wsparcia Polska Bezgotówkowa, który zapewnia wdrożenie i użytkowanie terminala płatniczego z refundacją kosztów.
Wymogi przystąpienia do programu wsparcia
Program wsparcia Polska Bezgotówkowa jest skierowany do szerokiego grona przedsiębiorstw. Niemniej, istnieją pewne wymogi, które należy spełniać, aby skorzystać z refundacji kosztów. Po pierwsze, do akcji mogą przystąpić firmy składające się maksymalnie z 5 placówek handlowych bądź usługowych. Po drugie, program wsparcia jest skierowany do przedsiębiorców, którzy w okresie ostatnich 12 miesięcy nie przyjmowali płatności elektronicznych (nie korzystali z terminali i nie mieli podpisanej umowy z agentem rozliczeniowym). Co więcej, do Polski Bezgotówkowej można przystąpić tylko raz. Przedsiębiorca zobowiązuje się też wtedy do oznakowania swoich placówek logo programu wsparcia i logo organizacji płatniczych (dostawcy usług) oraz do tego, że nie będzie stosował opłat surcharge.
Korzyści płynące z Polski Bezgotówkowej
Głównym celem programu wsparcia Polska Bezgotówkowa jest zwiększenie liczby przedsiębiorstw, które korzystają z terminali płatniczych. Dlatego też firmy przystępujące do tej inicjatywy mogą liczyć na refundację kosztów takiego urządzenia elektronicznego – zarówno jego instalacji, jak i 12-miesięcznego okresu użytkowania. Co ważne, uczestnicy programu Polska Bezgotówkowa mogą w ten sposób wdrożyć w swoich placówkach handlowych lub usługowych maksymalnie 3 terminale do kart płatniczych (w tym 1 model typu mPOS). Na stronie internetowej omawianej akcji można też przeczytać, że „Dla każdego terminala okres dofinansowania jest liczony przez 12 miesięcy osobno, od momentu jego instalacji”.
Co po zakończeniu okresu dofinansowania?
Przystępując do programu Polska Bezgotówkowa, przedsiębiorca podpisuje „standardową” umowę z dostawcą usług e-płatności (agentem rozliczeniowym). Po 12 miesiącach od tego momentu, czyli po zakończeniu okresu dofinansowania, opłaty są naliczane zgodnie z dokumentem zaakceptowanym przez obydwie strony. Mogą to być koszty wynikające zarówno z miesięcznego abonamentu, jak i prowizji od każdej transakcji. Warto jednak pamiętać o tym, że jeśli w czasie uczestnictwa w programie przedsiębiorca przekroczy na którymś z terminali obrót 100 000 zł, liczony w skali 12 miesięcy, opłaty zaczną być naliczane wcześniej – zgodnie z umową podpisaną z operatorem płatności bezgotówkowych.
Cóż, pewnie gdybym już nie posiadał terminali płatniczych, to sam bym przystąpił do tego programu 😀 w sumie dziś takie urządzenia w punktach handlowo-usługowych to mus!